5.6.13

Goedkoop en gezond?!




Met een kok als vader ben ik opgegroeid tussen de verse groenten, fruit en kruiden. Er wordt bij ons thuis nooit eten besteld en kant-en-klare maaltijd komen het huis niet in. Dat klinkt heel radicaal, maar ik ben niet anders gewend. Als je dan bedenkt wat voor troep ze in de kant-en-klaar maaltijden uit de supermarkt gooien (zoals bedorven paardenvlees), ben ik daar ontzettend blij mee.
Ook ik kook dus iedere avond een (meestal simpele) maaltijd. Ik gebruik daarbij eigenlijk weinig kruiden omdat ik nog maar weinig kennis heb over de smaken en hoe deze te combineren. Daarnaast krijg je meestal kleine potjes voor relatief veel geld. Een paar dagen geleden nam mijn vader mij mee naar de Volkskruidentuin, een winkel in de kinkerstraat (te Amsterdam). Wat een ontdekking! Ze hebben daar letterlijk alles wat je kunt bedenken. Van de grond tot aan het plafond staat het vol met kruiden/specerijen/noten/vlokken etc. Bovendien hebben ze ook Goji-bessen, Chiazaad (wit en grijs) en ongezwaveld gedroogd fruit! Dus, probeer je gezonder te eten maar wel op (studenten)budget? Ga er zeker even langs als je in de buurt bent! Ik ga in ieder geval vaker proberen wat uitgebreider en gezonder te koken.

De Volkskruidentuin
Kinkerstraat 142
1054 EG Amsterdam





Geen opmerkingen:

Een reactie posten