11.6.13

Kusmi thee




Een leuk cadeautje dat ik gisteren kreeg van mijn zusje: een blikje Kusmi thee en een geweldig leuk kopje van aardewerk. Ik zag deze blikjes thee eerder al voorbijkomen op ander blogs en mijn nieuwsgierigheid werd meteen gewekt. Niet zozeer om de inhoud, maar om de verpakking. De thee is verpakt in een mooi blik met een vintage uitstraling. Ik vind het leuk om erachter te komen waar een product vandaan komt. Na wat "research" op internet kwam ik erachter dat er een interessante geschiedenis aan vast zit:

De oudste zoon van de Russische familie Kousmichoff vertrok op zeer jeugdige leeftijd naar St. Petersburg, op zoek naar werk. De toen 14-jarige Pavel Kousmichoff belandde in een bekend theehuis in St. Petersburg. Zijn werkzaamheden bestonden aanvankelijk uit het bezorgen van bestellingen. Geleidelijk aan ontwikkelde hij zich tot een vakman die al doende de fijne kneepjes van het thee mengen perfect beheerste. Toen Pavel Kousmichoff in 1867 trouwde, stelde zijn werkgever hem in staat een kleine theewinkel overnemen. Deze winkel was het begin van de succesvolle onderneming Kusmi Tea. De zaken gingen voor de wind en in 1910 bezat Pavel Kouchmichoff al een tiental theewinkels in St. Petersburg. Daarom werd hij door het stadsbestuur benoemd tot "Ereburger van St. Petersburg".



En nu over de inhoud: de thee is heerlijk! Ik heb de thee Anastacia; een Russische melange van zwarte thee uit China, Ceylon en India met natuurlijke bergamot, citroen en oranjebloesem. Hoewel ik erg van thee houd, beperk ik me vaak toch tot groene thee of Detox thee van Yogi. De thee van Kushi gaat echter absoluut op mijn wishlist. Zeg nou zelf, er is toch bijna niks vrolijker dan een keuken gevuld met deze doosjes?

Je kunt Kusmi thee kopen in onder andere de Bijenkorf, Soap Treatment STore en Leafde.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten